Saturday, September 28, 2013

ပတ္သက္သူမွ သက္ဆုိင္သူမ်ားသုိ႔


ပတ္သက္သူမွ သက္ဆုိင္သူမ်ားသုိ႔


ခင္မင္ေလးစားရတဲ့ အမ်ဳိးသားလူၾကီး၊ လူငယ္မ်ားခင္ဗ်ား
     ပင္မအျမစ္မရွိဘဲ၊ ေရေလာင္းသူမရွိဘဲ သစ္ပင္ၾကီးဘယ္လုိရွင္သန္ၾကီးထြားႏိူင္မွာလဲ။ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ား ဘယ္လုိ ျပန္႔ပြားႏုိင္မလဲ။ အတိတ္က ျမဳိခမိ ရွိခဲ့လုိ႕ ယခုတုိင္ ျမဳိခမိေတြ ရပ္တည္ေနၾက တယ္ဆုိတာ ဘယ္သူမွ်ျငင္းလုိ႔ မရတဲ့အခ်က္ပါပဲ။
          ထင္းေအာင္ေက်ာင္းေနတုန္းက ၾကားခဲ့ရတဲ့
ဗဟုသုတတစ္ခုကုိ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ထင္းေအာင္ ေက်ာင္းမွထြက္ျပီး စစ္ေတြျမိဳ႕ ဗဟုိဥယ်ာဥ္မွာေက်းလက္မွဴးသင္တန္းတက္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ တစ္ေန႔မွာ စစ္ေတြျမဳိ႕ မိဇံရပ္ကြက္သုိ႔ အလည္သြားခဲ့တယ္။ စစ္ေတြျမိဳ႕ မိဇံရပ္ကြက္မွာေနတဲ့ က်င္သန္ဦးေအာင္ေလ (ေျမငူကၽြန္း၊ ေညာင္ပင္ခ်ဳိင္ရြာဦး ေမာင္ပိန္ရဲ့ ဘၾကီး) က ထင္းေအာင္ကုိ ေျပာျပပါတယ္။
          မင္းတုိ႔ ငါတုိ႔ဟာ ကုလားတန္ျမစ္ဖ်ား၊ ဆမီးေခ်ာင္းဖ်ားမွ အတူတကြ ဆင္းလာသူမ်ားျဖစ္ၾကတယ္။ မင္းတုိ႔က ေခ်ာင္းဖ်ားမွာ က်န္ခဲ့ျပီး ငါတုိ႔က ေခ်ာင္းဝကုိ ေရာက္သြားခဲ့ၾကတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ကဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာဘက္ကုိ ေရာက္သြားၾကျပီး တစ္ခ်ဳိ႕က စစ္တေကာင္းဘက္ကုိ ေရာက္သြားၾကတယ္။ ငါတုိ႔ကုိ ေခ်ာင္းဝေနဝါကုံးလုိ႔ေခၚျပီး မင္းတုိ႔ကုိ ေခ်ာင္းဖ်ားေနအရိုင္လုိ႔ေခၚၾကတယ္။ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ၊ ယဥ္ေက်းမႈေတြလည္း တူၾကတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး မခြဲျခားၾကရဘူးေနာ္။ စစ္ေတြျမိဳ႕ကုိ မင္းတုိ႔ ငါတုိ႔စကားနဲ႔အင္ေပါက္ကုန္လုိ႔ေခၚျပီး ျမဳိ႕ေဟာင္းျမဳိ႕ (ယခု ေျမာက္ဦး) ကုိလခုံးကုန္လုိ႔ ေခၚတယ္။ မွတ္ထားၾကကြဲ႕။ ေျမာက္ဦးျမိဳ႕ကုိ မင္းတုိ႔ ငါတုိ႔ ရွင္ဘုရင္ ပဲျဖဴမင္းက တည္ခဲ့တယ္လုိ႔ ဓညဝတီ ရာဇဝင္မွာ ေရးထားတယ္။
          ထင္းေအာင္ေလ့လာသေလာက္ဆုိရင္ အတိတ္က ျမဳိခမိေတြလည္း မိမိႏုိင္ငံ­­ မိမိလူမ်ိဳးအတြက္ အျခားတုိင္းရင္းသားေတြနဲ႔ လက္တြဲျပီး ကုိလုိနီနယ္ခ်ဲ႕ေတြကို စြမ္းစြမ္းတမံေတာ္လွန္ခဲ့ၾကတယ္။ ကုိလုိနီေခတ္က ေတာင္မင္းဆိန္ဒါနဲ႔ ေတာင္မင္းစပင္တုိ႔ဟာ သူ႔ကၽြန္မခံတုိက္ပဲြ ဝင္ခဲ့ၾကတယ္။ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးေခတ္တုန္းကလည္း ဆရာေတာ္ဦးပညာဝံသ (ေညာင္ပင္လွ ဆရာေတာ္) ပါဝင္ခဲ့တယ္။ ၁၉၄၇ ခု ေျမပုံၾကာအင္းဆိပ္ညီလားခံမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတုိ႔ တက္ေရာက္ခဲ့တယ္လုိ႔ သိရတယ္။
          ၁၉၈၈ အေရးအခင္းကာလမွာ စစ္ေတြျမိဳ႕ ေခမာမ႑ိဳင္ေက်ာင္းတုိက္မွာ ဆရာေတာ္ဦးဝိသုဒ၊ ဦးကလ်ာဏနဲ႕ ဦးေသာနတုိ႔ ဦးေဆာင္ နာယကျပဳလုပ္ျပီး ျမိဳခမိညီညြတ္ေရးကုိ တည္ေဆာက္ခဲ့တယ္။ တစ္ခုတည္းေသာ အမည္ကုိ ခံယူရန္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ရရွိခဲ့ၾကတယ္။
ခင္မင္ေလးစားရတဲ့ အမိ်ဳးသားလူၾကီးလူငယ္မ်ားခင္ဗ်ား-
          လူတုိင္းမွာ မီးခဲျပာဖုံးေသာ၊ လတ္ဆတ္ေသာ အေတြးအျမင္မ်ား ကုိယ္စီ ရွိၾကမည္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကုိယ့္အျမင္၊ သူ႔အျမင္ ေဆြးေႏြးၾကမယ္။ ေဆြးေႏြးၾကတဲ့အခါမယ္ ကုိယ့္အျမင္က ဥသုံမွန္္ရမယ္။ သူ႔အျမင္က မဟုတ္ဘူးလုိ႔ မခံယူသင့္ပါ။ မိမိတုိ႔ရဲ့အတိတ္၊ ပစၥဳပန္၊ အနာဂတ္မ်ားကုိ မိမိတုိ႔အသိ၊ အျမင္၊ အေတြ႔အၾကံဳေတြကို အေျခခံျပီး အျပန္အလွန္သုံးသပ္စကားဝုိင္း (Evaluation Talks) ျပဳလုပ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵ ရွိခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ အေျခအေနက မေပးေတာ့ ဒီလုိပဲ စာအားျဖင့္ စကားဝုိင္းဖြဲ႔ၾကရေအာင္ပါ။
ပတ္သက္သူ (စာေရးသူ) မွ စကားဝုိင္းမွာ အခ်က္သုံးခ်က္ကုိ တင္ျပပါ့မယ္။
()     လုပ္ေဆာင္ခ်က္ (Performance) ကုိအျမစ္ဟူ၍၎၊
()     အက်ဳိးရလဒ္ (Profit) ကုိအသီးဟူ၍၎၊
()     ဆုံးရႈံးမႈ (Lost) ကိုအရြက္ဟူ၍၎ ဥပမာထားျပီး တင္ျပပါ့မယ္။
အျမစ္
()     ေရွးလူၾကီးမ်ား ရပ္ရြာျပည္ေထာင္တည္ျပီး အုပ္ခ်ဳပ္ၾကျခင္း၊ တရာစီရင္ၾကျခင္း၊ မွ်ေဝခံစား     ကူညီရုိင္းပင္းၾကျခင္း
()     မိမိတုိ႔ရဲ့ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထုံးစံ၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ၊ အႏုပညာေတးဂီတမ်ားကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကျခင္း
()     ႏုိင္ငံလြတ္လပ္ေရးၾကိဳးပမ္းမႈတြင္ပါဝင္ျခင္း
()     မိမိတုိ႔သားသမီးမ်ားအား ပညာသင္ေပးျခင္း
()     ျမိဳခမိေက်ာင္းသူ/သားမ်ား တကၠသုိလ္ပညာသင္အသင္းဖြဲ႕၍ ေထာက္ပ့ံကူညီၾကျခင္း
()     လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးတြင္ စာေပရွိရန္ အေရးၾကီးျခင္းကုိ သိရွိၾက၍ ျမဳိခမိစာေပမ်ားကို         တီထြင္ၾကံဆၾကျခင္း
()     ျမိဳခမိစည္းလုံးညီညြတ္ေရး၊ တစ္ခုတည္းေသာ အမည္ကို ရရွိရန္ တည္ေဆာက္ၾကျခင္း
(၈)     စီးပြားေရးရွာၾကံၾကျခင္း
“အသီး”
(၁)     ပညာတတ္ဘြဲ႕ရမ်ားရွိလားျခင္း
(၂)     ႏူိင္ငံဝန္ထမ္းမ်ားရွိလာျခင္း၊ အခ်ိဳ႕အရာရွိအဆင့္ ရွိလာျခင္း
(၃)     ၿမိဳခမိစာေပရွိလာျခင္း
(၄)     မိမိတုိ႔ျမိဳခမိဘာသာစကားကုိ ဂုဏ္ယူစြာေျပာဆုိလာျခင္း
(၅)     တီထြင္ဆန္းသစ္ေသာ ျမိဳခမိသီခ်င္းေခြအခ်ဳိ႕ထုတ္ေဝႏုိင္ၾကျခင္း
(၆)     စီးပြါးေရးအျမင္မ်ားရွိလာျခင္း
(၇)     ျမဳိေခၚခမိပါတီကုိရရွိျခင္း
(၈)     အမ်ိဳးသားညီလာခံ တက္ေရာက္ၾကျခင္း
(၉)     ဗုဒၵဘာသာ၊ ခရစ္ယာန္ ဘာသာေရးဘြဲ႔ရသူမ်ား ရွိလာျခင္းႏွင့္ အခ်ဳိ႕ႏုိင္ငံျခားပညာသင္ၾကျခင္း
(၁၀)    ေက်းရြာ အိမ္ရာတည္ေဆာက္ပုံမ်ားစနစ္က်မႈရွိလာျခင္း
“အရြက္”
(၁)     ေဒသစြဲ၊ ဂုိဏ္းဂနစြဲ၊ ပုဂၢိဳလ္စြဲရွိလာျခင္း
(၂)     ဗဟုသုတေခါင္းပါး၍ ယုံလြယ္ၾကျခင္း
(၃)     ဆင္းရဲမြဲေတၾကျခင္း
(၄)     ေဗဒင္ယၾတာကို အားကုိး၍ ကံကုိယုိးမယ္ဖြဲ႕ၾကျခင္း
(၅)     ေနာက္ဆံတင္းၾကျခင္း
(၆)     အငွါးဘာသာစကားကုိ ေပါင္ဖြဲ႕၍ေျပာၾကျခငး္၊ ဂုဏ္ယူၾကျခင္း
(၇)     မိမိလူမ်ဳိးကုိ အထင္ေသး၍ တစ္ပါးအမ်ိဳးသားတုိ႔အား အထင္ၾကီးလြန္းျခင္း
(၈)     မိမိတုိ႔ရိုးရာေတးကဗ်ာ၊ ပုံျပင္ႏွင့္ ေဝါဟာရမ်ားေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကျခင္း
(၉)     မိမိတုိ႕ရရွိထားေသာ စာေပကုိ လက္မခံသူအခ်ိဳ႕ရွိၾကျခင္း
(၁၀)    စာတတ္ေျမာက္သူမ်ား၊ ႏုိင္ငံဝန္ထမ္းမ်ား အခ်ိဳ႕ မိမိလူမ်ဳိးခံရမွာကုိ ရွက္ေၾကာက္ျခင္း
(၁၁)    ျမဳိ(ေခၚ)ခမိ ပါတီ ႏွစ္ျခမ္းကြဲသြားျခင္း
(၁၂)    ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမ်ားမ်ားမရွိေသးသလုိ ေနာက္လုိက္ေကာင္းမ်ား လုိအပ္ေနေသးျခင္း
(၁၃)    တကၠသုိလ္ပညာသင္အသင္း မရွိေတာ့ျခငး္
            နိဂုံးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ တင္ျပခ်င္တာက--
ေဖၚျပခဲ့ေသာ စာေရးသူရဲ့ “အျမစ္၊ အသီး၊ အရြက္”  အခ်က္အလက္မ်ားသည္ အားလုံးျပီးျပည့္စုံ၍ မွန္ကန္ျပီဟုမဆုိႏုိင္ပါ။
    သက္ဆုိင္သူမ်ားရဲ့ လတ္ဆတ္ေသာအေတြးအျမင္မ်ား၊ ကုိယ့္အျမင္၊ သူ႕အျမင္မ်ားျဖင့္ ဒီကေန႔ ျမိဳခမိေတြ ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့  ဇစ္ျမစ္ (Main Cause) ေတြက ဘာေတြလဲ။ ေျဖရွင္းရမည့္ အရာေတြက ဘာေတြလဲ ဆန္းစစ္သုံးသပ္ၾကဖုိ႔ အေရးၾကီးေနပါျပီ။
          သက္ဆုိင္သူလူၾကီးလူငယ္မ်ားမွ အျပန္အလွန္ “သုံးသပ္ခ်က္” (Evalaution) စာတမ္းကုိ ေရးသားပုိ႔ေပးၾကမည္ဆုိပါက စုစည္းျပီး “စကားဝုိင္း” စာအုပ္တစ္အုပ္အျဖစ္ ထုတ္ေဝႏုိင္ၾကရန္ဖိတ္ေခၚကမ္းလွမ္းပါရေစ။

ထင္းေအာင္(ေက်ာက္ေတာ္)
၂၀၁၀ ျပည္႕၊ ႏူိဝင္ဘာ (၂၁) ရက္

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ
ဦးလွပန္းေအာင္
၃၈၃(ခ)၊ က်ိဳက္လတ္လမ္း
အမွတ္(၁၀) ရပ္ကြက္
ေရႊျပည္သာျမဳိ႕နယ္၊ ရန္ကုန္
ဖုန္း ၀၁-၆၁၀၄၀၀



(ျမိဳခမိသီခ်င္းမ်ားအားလုံး ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာ အပုဒ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ေလာက္ရွိသည္။ ေငြမေလာက္ေသးလုိ႔ အားလုံး မတင္ႏုိင္ေသးပါ။ mp3 ပေလယာ ဝယ္ရန္ လုိအပ္သည္။ free ရျခင္းမွာ ၅ ပုဒ္သာျဖစ္သည္။ ေနာက္မွ တင္ေပးပါမည္။ လာလည္သူအားလုံးကုိ ေက်းွဇူးတင္ပါသည္။)

No comments :

Post a Comment