Sunday, March 10, 2013

တူ၊ တူမေလးမ်ားသုိ႔ အိတ္ဖြင့္ေပးစာ



          အားလုံးပါမရာလုိ႔ ဦးေလး ႏွဳတ္ဆက္လုိက္ပါတယ္။ ဒီတစ္ၾကိမ္မွာေတာ႔စာအေၾကာင္းေပအေၾကာင္း  ေဆြးေႏြးၾကရေအာင္ေနာ္။ ဒီေန႔ကမာၻမွာ အေျပာဘာသာစကားေပါင္း (၆၀၀၀) ေက်ာ္ အနက္၊ အေရးဘာသာစကား (စာေပ) မရွိေသးတဲ့ ဘာသာေပါင္း (၂၀၀၀) ေက်ာ္ ရွိေသးတယ္ဆုိပဲ။ ဒီအထဲမွာ တုိ႔ျမိဳခမိေတြ မပါေတာ့ဘူးဆုိရင္ အံ့ၾသေနၾကမလားေနာ္။ ခနဲ႔တဲ့တဲ့ ရယ္ခ်င္သူတခ်ိဳ႕ေတာ့ ရွိၾကမယ္ထင္ပါရဲ့။ ဒီလုိပုဂၢိဳလ္ေတြက..
- မိမိကုိယ္ကုိ စာတတ္ေပတတ္ၾကီးလုိ႔ ခံယူတယ္။
- မိမိလူမ်ိဳးကုိ အထင္ေသးျပီး တစ္ပါးအမ်ိဳးသားကုိ အထင္ၾကီးတယ္။
- မိခင္ဘာသာစကားကုိ မေျပာၾကေတာ့ဘူး။
- အမ်ားေရွ႕မွာ မိမိလူမ်ိဳးခံရမွာကုိ ရွက္ေၾကာက္ၾကတယ္။
- ဘုန္းကံပါရမီရွိတဲ့ လူမ်ဳိးၾကီးေတြမွာဘဲ စာေပရွိႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ ကံယုိးမယ္ဖြဲ႔အယူအဆ ရွိေနသူေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။ ဇာတိပကတိမွာ ဒီစိတ္္၊ ဒီအေတြးအေခၚေတြရွိေနၾကတာမဆန္္းပါဘူးေလ။
          တူ၊ တူမေလးတုိ႔ရယ္-- လူဆုိတာ တစ္ေယာက္တည္းေနလုိ႔မရဘူး။ ဒီေတာ့ကာ လူမွဳအဖြဲ႔အစည္း (Human Society) ထဲမွာ ၾကားခံဘာသာစကား (Media of communication) လုိအပ္လာတဲ့အတြက္ အေျပာဘာသာစကား (Spoken Language) ကို စတင္အသုံးျပဳလာခဲ့ၾကတယ္။ လူတစ္ဦးရဲ့စိတ္ကူး (Idea) လူတစ္ဦးရဲ့ခံစားခ်က္ (Feeling) နဲ႔ လူတစ္ဦးရဲ့ အေတြ႕အၾကံဳ (Experience) ေတြကုိေမးရင္း၊ ေျဖရင္း အေျပာ ဘာသာစကားကေန အေရးဘာသာစကား (Written Language) လုိ႔ေခၚတဲ့စာေပဆုိတာ ေပၚလာရတယ္လုိ႔ Linguistcs ဘာသာေဗဒပညာရွင္ေတြက ေျပာျပပါတယ္။
          ဒါဆုိရင္ ဒီေန႔ ျမိဳခမိေတြမွာလည္း အေတြးအေခၚ၊ ခံစားခ်က္၊ အေတြ႕အၾကံဳမ်ားကုိ ေရးသားေဖာ္ထုတ္ၾကဖုိ႔ ကုိယ္ပုိင္စာေပ မလုိအပ္ေပဘူးလား။ ဒီေတာ့ ျမိဳခမိေတြ စာေပေဖာ္ထုတ္ၾကတာ ထူးဆန္းေနလို႔လား။ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးျဖစ္ရင္ စကားရွိမယ္။ စကားရွိရင္ စာေပရွိရမွာေပါ့။ အဲဒီစာေပဟာ ဂုိဏ္းဂဏတစ္ခုရဲ့ စာေပမျဖစ္သင့္ပါဘူး။ တစ္မ်ိဳးသားလုံးႏွင့္ဆုိင္ေသာ၊ တစ္မ်ိဳးသားလုံးကလက္ခံႏုိင္ေသာ စာေပျဖစ္သင့္တယ္လုိ႔ ေျပာပါရေစ။
          ဒါေပမယ့္ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ေနေအာက္မွာ ျပဳေလသမွ်ေသာ အမွဳအရာတုိ႔ကုိ ငါျမင္ျပီ။ အလုံးစုံတုိ႔သည္ အနႏၱအမွဳ၊ ေလကုိ က်က္စားေသာမွဳ ျဖစ္ၾက၏” (ေဒသနာ ၁း၁၄) လုိ႔ ေဒသနာ ဆရာက ေျပာထားပါတယ္။ ဇာတိပကတိအားျဖင့္ (ငါအားျဖင့္) ဆုိရင္ အခုိက္အတန္္႔သာ တည္တံ့ျပီး ပ်က္စီးဆုံးရွံဳးတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေတြ ဦးေလး မေျပာခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ အတိတ္က သက္ေသထူူခဲ့ျပီေလ။
          ဒီကေန႔ ဘုရားသခင္ရဲ့ ေက်းဇူးေတာ္ေအာက္မွာ ေရြးေကာက္ခံ ျမိဳခမိလူမ်ိဳးေတြအတြက္ ဘုရားေပးေသာစာေပ ရွိလာခဲ့ျပီ။ ဒါေပမယ့္ ဦးေလးေျပာလုိတာက ဒီစာေပဟာ ခရစ္ယာန္ယုံၾကည္သူမ်ား အတြက္သာမဟုတ္ဘဲ ျမိဳခမိ တမ်ိဳးသားလုံးအတြက္ စာေပျဖစ္တယ္ဆုိတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ျမိဳခမိစာေပ စာသင္ဝုိင္းေတြမွာ ဘာသာဂုိဏ္းဂဏ မေရြး သင္ယူေနၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္ေတြက ပုိျပီးထူးခၽြန္တာကုိ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါက ျမိဳခမိ စာေပကုိ ဂုိဏ္းဂဏမေရြး၊ ဘာသာယုံၾကည္ကုိးကြယ္သူမခဲြ စိတ္ဝင္စားၾကတယ္ဆုိတဲ့ ျပယုတ္ေတြပါဘဲ။ စာေပနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ အထူးေျပာခ်င္တာက ၂၀၀၆-၂၀၀၇ စာသင္ႏွစ္မွစျပီး ေက်ာက္ေတာ္ျမိဳ႕နယ္၊ ကံေခ်ျပင္ေက်းရြာမွာ ပုံမွန္ေက်ာင္း (Formal Class) ကုိ စမ္းသပ္သင္ျပေနျပီဆိုတဲ့ အေၾကာင္းပါဘဲ။ ဤေက်ာင္းကုိ သုံးႏွစ္စီမံကိန္းထားမယ္။ သုံးႏွစ္အတြင္းမွာ ျမိဳခမိစာေပသင္ၾကား၊ သင္ယူမွဳကုိ အေျဖထုုတ္ၾကမယ္။ သုေတသနျပဳၾကမယ္။ သင္ျပတဲ့ဆရာက ဦးေက်ာ္လွိဳင္ (ေတာင္မင္းကုလားေက်းရြာ) ျဖစ္တယ္။ ဒီဆရာက မည္သူမွ် ခုိင္းေစခ်က္မဟုတ္ဘူး။ ေထာက္ပံ့မွဳ မရွိဘူး။ မိမိတုိ႔အမ်ိဳးသားစာေပအတြက္ မိမိအသိ၊ မိမိေစတနာျဖင့္ အလုပ္အေကၽြးျပဳေနသူသာျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသားတစ္ရပ္လုံးအတြက္ ဂုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္စရာ ျဖစ္ပါတယ္။
          ဒါေၾကာင့္မုိ႔ တူ၊ တူမေလးတုိ႔ကုိ ဦးေလးေျပာခ်င္တယ္။ ဒီကေန႔အုိင္တီ” (Information Technology) ေခတ္ၾကီးမွာ သမုိင္းဘီးကုိ ေနာက္ျပန္္မဆြဲေစခ်င္ဘူး။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ တစ္ဂုိဏ္းတစ္ဖြဲ႕ လုပ္ေဆာင္လုိ႔ရတဲ့ေခတ္ၾကီးမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အားလုံးဟာ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြ ျဖစ္တယ္။ျမိဳရယ္ခမိရယ္လုိ႔လည္း မခြဲၾကပါနဲ႔။ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္မွဳမတူတာေတြကိုလည္း ယုိးမယ္ဖြဲ႕ျပီး မျခားနားၾကပါနဲ႔။ ဂုိဏ္းဂဏအစြဲ၊ ပုဂၢိဳလ္အစြဲမထားၾကပါနဲ႔။ တူညီေသာအျမင္၊ တူညီေသာ ခံစာခ်က္၊ တူညီေသာ ဦးတည္ခ်က္ကုိ မ်က္ျခည္မပ်က္ၾကပါနဲ႔။ စိတ္တူကုိယ္တူ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕စြာျဖင့္ ခရီးဆက္ၾကရေအာင္ေနာ္။
          ေျပာျပရအုံးမယ္။ တုိ႔ ျမိဳခမိအမ်ိဳသားေတြမွာ ဝါကုံး၊ တြီေရာင္၊ ခါတက္၊ ခတ္သနာ၊ လီခုိင္၊ ပါမနက္၊ အကဲေလာင္၊ ေခါင္ဇုိ၊ ခူးတူပြီဆုိတဲ့ စကားအုပ္စုမ်ား ရွိၾကေသာ္လည္းပဲစာေပကုိ ဘုံစကားျဖစ္တဲ့ဝါကုံးစကားအုပ္စုျဖင့္ တီထြင္ၾကရန္ ဆရာေတာ္ဦးပညာဝံ့သ အမွဳျပဳတဲ့ အမ်ိဳးသားလူၾကီးမ်ား၊ အေျမာ္အျမင္ၾကီးစြာျဖင့္ စည္းေဝးဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒါကုိ ဥေပကၡာျပဳျပီး ယေန႔တခ်ိဳ႕က တြီေရာင္နဲ႔ တစ္မ်ိဳးခတ္သနာနဲ႔ တစ္ဖုံ စာေပလုပ္ရန္ လွဳံ႕ေဆာ္ေနၾကတယ္။ ေနာက္ျပီး Intonation  လုိ႔ေခၚတဲ့ အသံအနိမ့္အျမင့္ ျပႆနာကုိလည္း စာေပေကာ္မတီမွ မဲခြဲဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကျပီးျပီ၊ ပါဝင္တဲ့ဆရာမ်ား၊ လူၾကီးမ်ား တစ္ခ်ဳိ႕ မသိက်ိဳးကၽြန္ျပဳလ်က္ ကုိယ္လုိရာ ဆြဲျပီး ဇြတ္လုပ္ေနၾကတယ္။ စိတ္မေကာင္းစရာပါဘဲ။ အျပင္ၾကားေလေသြးကုိ ယုံၾကည္ကုိးစားေနသူေတြလည္း ရွိေသးရဲ့။ အိမ္ၾကက္ခ်င္း အုိးမဲသုတ္ျပီး၊ ခြပ္ေနၾကရင္ ဘာအက်ိဳးထူးမွာလဲ။ အထိနာမယ္၊ ပ်က္စီးမယ္၊ ဒုံရင္းျပန္ဆင္း ႏုိင္တယ္ဆုိတာ မစဥ္းစားမိၾကဘူးလား။ ရင္နာစရာပါေနာ္။ မွန္ကန္စြာ ေျပာရရင္ တုိ႔လူမ်ိဳးထဲမွာ စာေပပညာရွင္ဆုိလုိ႔ ေရတြက္စရာမရွိေသးဘူး။ အနီးစပ္ဆုံးရွိသူတစ္ဦးကလည္း မြန္းတည့္ခ်ိန္မွာ ေနဝင္ခဲ့ျပီ။ ပုဂၢိဳလ္ေရးေၾကာင့္ တစ္မ်ဳိးသားလုံးအသက္ေသြးေၾကာကုိ မပိတ္ပင္ၾကပါနဲ႔။ အမ်ိဳးသားထု ကုိုယ္စား အႏူးအညြတ္ ေမတၱာရပ္ခံပါရေစ။
          တူ၊ တူမေလးတုိ႔ရယ္ လူဆုိတာ တဘက္သားရွင္းျပတာကုိ ဂရုမစုိက္ပဲ မိမိအတၱစြဲ တစ္ခုတည္းနဲ႔ ပုဂၢလဓိဌန္ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်တတ္သူေတြက ခက္ေတာ့ခက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု C.O.C ေကာ္မတီၾကီးမွာ စာေပေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းလုိက္ျပီဆုိတဲ့ သတင္းေကာင္းၾကားရလုိ႔ အားရဝမ္းသာၾကိဳဆုိပါတယ္။ ပရက္(စ္)ဘီေတးရီးယန္းအသင္းေတာ္၊ မရာဧဝံေဂလိအသင္းေတာ္နဲ႔ ႏွစ္ျခင္းအသင္းေတာ္ေတြမွာ ေကာ္မတီဖဲြ႕လုိ႔ စာေပျပန္႔ပြားေရးကုိ အေထာက္အကူျပဳေနတာၾကာပါျပီ။ စာေပဘီးလည္ပတ္ႏုိင္ဖုိ႔ရန္ ဂုိဏ္းဂဏေပါင္းစုံနဲ႔ အမ်ိဳးသားထုတရပ္လုံးက တက္ညီလက္ညီ လက္ေတြ႕ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾကဖုိ႔ အမ်ိဳးသားစာေပေကာ္မတီမွ လွိဳက္လွဲစြာ ၾကိဳဆုိလွ်က္ပါ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
          ဤေနရာမွာ စာေရးဆရာမၾကီး ေဒၚခင္ႏွင္းယုရဲ့ စာေပခံယူခ်က္ကုိ တူ၊ တူမေလးတုိ႔ မွ်ေဝခံစားနုိင္ ေစဖုိ႔ရန္ ထပ္တူျပဳျပီး ေဖာ္ျပလုိပါတယ္။ “ဇီဝဇုိး တုိ႔သည္ ပင္လယ္အဏၰဝါအႏွံ႔၊ ေတာေတာင္အႏွံ႔ ပ်ံသန္းကာ သူခုိနားရာ ေက်ာက္ေတာင္သုိ႔ ပ်ံလာ၏။ သူ၏အသုိက္အား အာေခါင္၌ ျဖစ္ေသာအာေစးကုိ အန္္ထုတ္္၍ အသုိက္ျပဳ၏ တစ္ခါတစ္ရံ အန္ရလြန္း၍ ထုိအာေစးတြင္ ရင္မွေသြးပင္ပါ၍ လာတတ္သည္။ ထုိငွက္သုိက္ကုိ စားသုံးသူလူသားတုိ႔အဖုိ႔ အင္အားျပည့္စုံကာ ရသာထူးႏွင့္ ျပည့္စုံလွ၏။ သုိ႔ေသာ္ စားသုံးသူလူသားတုိ႔၌ ခြန္အားဗလျပည့္စုံသည္ ဆုိျငားအံ၊ ဤရင္မွ ေသြးေခ်ာင္းပင္စီးပါေစ။ ေသသည္ အထိ အန္ထုတ္သြားၾကမည္ျဖစ္၏” (ခင္ႏွင္းယု၊ စာေပဂ်ာနယ္၊ အတြဲ (၃)၊ အမွတ္ (၁)၊ ၁၉၉၅ ခု)
          ဤေန႔အမ်ိဳးသားစာေပမွာ ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ေနၾကသူေတြလည္း မည္သူကမွ် တုိက္တြန္းတာမဟုတ္ဘူး။ ဘုရားသခင္ရဲ့ မဟာတာဝန္ေပးေစခုိင္းခ်က္ (ဝါ) သမုိင္းေပးတာဝန္တစ္ရပ္ကုိ မိမိအသိ၊ မိမိခံယူခ်က္နဲ႔ ပါဝင္ဆက္ကပ္ၾကိဳးစားလုံ႔လျပဳေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ နိေဗၺဒ၊ သကၤာ စုိးစဥ္းမွ် မျဖစ္ၾကပါကုန္လင့္။
                                                                             တူ၊ တူမေလးတုိ႔ရဲ့ ဦးေလး
                                                                                      ထင္းေအာင္ (ေက်ာက္ေတာ္)

ခါနာန္လမ္းသစ္မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ (၁၀) ၂၀၀၇  မွ ျပန္လည္တင္ပုိ႔သည္။

1 comment :

  1. I'm so appreciate that post I have a chance to read.Thanking you that you create and share on behalf of our Mrokhami community.keep on trying and upload all about Mrokhami activities.I like sayagyi htin aung.please say hello to saya hla bann aung instead.

    ReplyDelete